Tomek Marszał Wita Na Stronie Domowej

Zdrowie




Jakie Ćwiczenia wykonywać po operacji przepukliny pachwinowej.

Przepukliny pachwinowe występują w jamie brzusznej. 
Przepuklina pachwinowa występuje, kiedy tkanka przeciska się przez słaby punkt w mięśniu pachwiny. W rezultacie pojawia się uwypuklenie w pachwinie lub mosznie, które może boleć lub powodować pieczenie. Uwypuklenie może narastać przez tygodnie, a nawet miesiące lub pojawić się nagle po podnoszeniu ciężarów, kaszlu, schylaniu się lub śmianiu. Po operacji przepukliny pachwinowej, pacjent może czuć się wrażliwy i trochę słaby. Oznacza to, że ćwiczenia mocno obciążające (np. z ciężarami lub inne pobudzające mięśnie brzucha) nie są zalecane. Starannie dobrany plan ćwiczeń, może pozwolić jednak wrócić do formy. Rehabilitacja Przepukliny zwykle zawiera delikatne rozciąganie, aby następnie, po kilku tygodniach, przejść do bardziej wymagających ćwiczeń. Celem jest buowanie siły w swoim rdzeniu - obszar mięśni w okolicach brzucha i dolnej części pleców.

Jeden do dwóch tygodni po zabiegu.

Ćwiczenie 1

Spacer w pomieszczeniach zamkniętych w łagodnym tempie przez 15 minut dwa razy dziennie. Unikać chodzenia po schodach przez kilka pierwszych dni.

Ćwiczenie 2

Usiądź prosto na bezpiecznym fotelu po krótkim spacerze. Trzymaj nogi razem, skierowane do przodu. Obróć górną część ciała i twarzy w prawo. Połóż lewą dłoń na prawym kolanie, a prawą ręką na oparciu krzesła w celu wsparcia. Wstrzymaj pozycję na 30 sekund. Oddychaj równomiernie i głęboko. Powtórzyć ruch skierowany w przeciwnym kierunku.

Ćwiczenie 3

Usiądź na podłodze lub na łóżku. Wyciągnij jedną nogę prosto przed siebie, a drugą nogę zegnij w kolanie. Pozycję zmieniaj lekko, aż poczujesz się odprężony i będzie Ci wygodnie. dotknij do wyciągniętej nogi obiema rękami. Skręć delikatnie w talii i utrzymaj proste plecy. Nie wysilaj się zbytnio. Gdy poczujesz naciągnięte ścięgna, utrzymaj pozycję przez 30 sekund.

Więcej niż dwa tygodnie po zabiegu

Ćwiczenie 1

30 minut spaceru każdego dnia w dobrym tempie. Jeśli czujesz się silniejszy, możesz używyć rower treningowy lub zwykły rower. Wybierz przełożenie nie powodujące zbytniego wysiłku podczas jazdy która powinna trwać do maksymalnie 30 minut.

Ćwiczenie 2

Połóż się na podłodze, twarzą do sufitu. Trzymaj stopy płasko na ziemi, i ugnij kolana. Jest to pozycja wyjściowa do wyprostowanej sylwetki. Oddychaj równomiernie. Zrób wydech i spróbuj dotknąć podłogi dolną częścią pleców, jednocześnie delikatnie unosząc biodra w tą i z powrotem w kierunku klatki piersiowej. Pozostań w pozycji do pięciu sekund, następnie odpocznij. Powtórz 10 razy.

Ćwiczenie 3

Wyciągnij nogi, wciąż leżąc na ziemi. Ostrożnie unieś nogi do góry, zegnij kolana pod kątem 90 stopni. Jest to punkt wyjścia do leżenia twarzą do góry czyli najważniejszej pozycji. Połóż ręce za głowę. Wydech i napnij mięśnie brzucha. Wyciągnij nogi i biodra nad podłogę. Przytrzymaj przez kilka sekund, a następnie opuść nogi na podłogę wykonując wdech.

ostrzeżenia

     Unikaj ćwiczeń, które wymagają ciężkiego wysiłku dla pachwiny lub brzucha, takich jak brzuszki i pompki.      Jeśli czujesz jakieś ostre bóle lub dyskomfort, należy natychmiast przerwać ćwiczenie.

Porady


Kontynuuj delikatne rozciąganie i rozgrzewkę w całym okresie rehabilitacji.
Jeśli nacięcie hirurgiczne się zabliźni, spróbuj pływania kilka tygodni po zabiegu.
Miesiąc lub więcej po zabiegu, można przejść do bardziej wytężonych działań, takich jak bieganie. Ale pamiętaj, aby porozmawiać z lekarzem przed powrotem do rutynowych treningów.

To, czego potrzebujesz

     mata do ćwiczeń
     krzesło
     rower treningowy


http://www.livestrong.com/article/311042-how-to-exercise-after-inguinal-hernia-surgery
https://portal.abczdrowie.pl/przepuklina-pachwinowa-i-brzuszna